ارسال رایگان محصولات بالای 250 هزارتومان و بیشتر
پشتبانی:

021-88596812

پشتبانی:

09919564001

کنتور آب چیست؟

کنتور آب چیست؟

کنتور آب چیست و چه انواعی دارد و از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

این ها سوالاتی هستند که در این مقاله پاسخ می دهیم.

امروزه با توجه به کمبود آب شیرین، ضرورت ارزش گذاری و مدیریت مصرف آب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار گردیده است و سیاستگذاری های کلان دولت ها بر پایه حفظ این سرمایه گران بها استوار گردیده است.

در همین راستا و در جهت بستر سازی و ایجاد امکان پایش میزان مصرف، استفاده از تجهیزات با کیفیت و قابل اعتماد جهت اندازه گیری مصرف آب در اولویت بسیاری از تصمیم گیران حوزه آب قرار گرفته است.

از جمله مهم ترین این زیرساخت ها و تجهیزاتی که می تواند در رسیدن به اهداف بلند مدت تامین و توزیع آب شرب بسیار تاثیر گذار باشد.

استفاده از کنتور آب با کیفیت و دارای دقت سنجش قابل قبول می باشد، چرا که علاوه بر ایجاد امکان سنجش دقیق مصرف و جلوگیری از هدر رفت بی مورد این سرمایه با ارزش، از طریق ایجاد تناسب میان میزان مصرف و بهای پرداختی مصرف کننده، زمینه ساز صرفه جویی بیشتر در مصارف غیر ضروری خواهد بود.

کنتور آب

کنتور آب

همچنین در مدت زمانی بسیار کوتاه، هزینه سرمایه گذاری صورت گرفته جهت نصب کنتور آب با دریافت آب بهای واقعی از مصرف کنندگان قابل بازگشت خواهد بود.

کنتور آب ایران نیرو ارکان کارون

شرکت تولیدی و صنعتی نیرو ارکان کارون در راستای مدیریت مصرف آب اقدام به تولید و عرضه کنتور آب با کیفیت مطلوب و دقت بالا می نماید.

کنتورهای آب تولیدشده در شرکت نیرو ارکان کارون از انواع مختلف از جمله «مولتی جت خشک و نیمه خشک»، «پیستونی خشک و نیمه خشک» و «ولتمن صنعتی و کشاورزی» بوده که سبکی یا سنگینی آب و املاح موجود در آن، تاثیر منفی بر عملکرد این نوع کنتورها ندارد.

تعریف کنتور آب

بر اساس تعریف صورت گرفته در استاندارد OIML R49:2013 کنتور آب، تجهیزی است جهت اندازه گیری پیوسته، ذخیره سازی اطلاعات و نمایش حجم آب عبوری از یک مسیر مشخص که شامل قسمت های اصلی ذیل می باشد.

مکانیزم اندازه گیری

مکانیزم تبدیل

مکانیزم شمارنده

جریان آب عبوری از کنتور آب توسط مکانیزم اندازه گیری به علائم یا سیگنال های قابل شمارش تبدیل می گردد. این علائم به روش های مکانیکی یا مغناطیسی در اختیار مکانیزم تبدیل قرار گرفته و پس از پردازش توسط مکانیزم شمارنده قابل رویت خواهند بود.

دسته بندی کنتور آب

کنتور آب را می توان با توجه به ساختار مکانیزم و روش اندازه گیری، ظرفیت آب عبوری، دقت اندازه گیری، شرایط کاری، رده درستی، نوع مکانیزم، دمای کاری و … دسته بندی نمود.

انواع کنتور آب بر اساس مکانیزم:

1- کنتور آب مولتی جت

عمده کنتورهای مصرفی در بخش خانگی در حال حاضر، از خانواده کنتورهای مکانیکی و از انواع مولتی جت خشک و نیمه خشک هستند.

کنتور آب multi Jet خشک :
انتقال حرکت پروانه به مجموعه مبدل و شمارنده در کنتورهای خشک از طریق دو عدد آهنربا و توسط جریان مغناطیسی صورت می گیرد.

کنتور آب multi jet نیمه خشک :
در کنتور آب نیمه خشک انتقال حرکت پروانه به مجموعه مبدل و شمارنده توسط مجموعه ای از چرخ دنده ها و بصورت کاملاً مکانیکی صورت می گیرد.

2- کنتور آب پیستونی

3- کنتور آب ولتمن

پست قبلی

نحوه عملکرد کنتور آب – قسمت اول

پست بعدی

مزایا و معایب کنتور آب خشک و نیمه خشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

تاثیرات مصرف هوشمند آب در ساختمان‌ها

سلام، ثبت نام کنید
و به نیرو ارکان کارون متصل شوید!

اولین کسی باشید که از آخرین روندهای ما مطلع می شود

سبد خرید
ورود

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید