ارسال رایگان محصولات بالای 250 هزارتومان و بیشتر
پشتبانی:

021-88596812

پشتبانی:

09919564001

نحوه قرائت کنتور آب

کنتورهای آب چگونه قرائت کنیم؟

نحوه خوانش کنتورهای آب در آپارتمان ها و خانه های شخصی.

قرائت کنتور آب

قرائت کنتور آب

 

جعبه های تخصصی انتقال قرائت کنتور آب

طبق قانون جدید، آپارتمان ها در خانه ها باید مجهز به کنتور آب باشند. اما حتی اگر دستورالعمل های قانون را دنبال نکنید، نصب تجهیزات اندازه گیری آب – راه حل بهینه. این امکان استفاده منطقی از آب را فراهم می کند. نتیجه قابل مشاهده خواهد بود سند پرداختاز ماه آینده برای کسانی که با چنین دستگاه های اندازه گیری روبرو نشده اند، باید بدانید که چگونه از یک کنتور آب قرائت کنید، چه اعدادی را هنگام پر کردن اسناد بنویسید. این اطلاعات برای ساکنانی که برای اولین بار این کار را انجام نمی دهند مرتبط خواهد بود. خطا در خواندن می تواند منجر به مشکلات شود.

نحوه گرفتن قرائت کنتور آب

در آپارتمان ها دو کنتور آب تعبیه شده است: برای سرد و گرم. برای اینکه کانترها به راحتی تشخیص داده شوند، آنها را در رنگ های آبی و قرمز رنگ آمیزی می کنند. بر این اساس، شمارنده آبی برای آب سرد است، در قسمت پایین لوله نصب می شود. قرمز – برای گرما، این شمارنده اغلب در بالا قرار می گیرد.

اگر مطمئن نیستید که دستگاه ها به درستی نصب شده اند، پس یک راه آسان برای بررسی وجود دارد. لازم است شیر ​​آب را با سرد یا آب گرمو ببینید کدام یک از کانترها شروع به کار کرده است. پس از اطمینان از صحت کار آنها و تعیین اینکه کدام متر است، می توانید شروع به حل این سؤال کنید “چگونه می توان از کنتورهای آب قرائت کرد”

 

گرفتن قرائت کنتور آب:

نحوه تشخیص کنتورها

کنتورهای آب حاوی یک دستگاه شمارش با هشت رقم است. سه رقم سمت چپ قرمز می شود و تعداد لیتر آب مصرف شده را نشان می دهد. پنج رقم باقی مانده سیاه رنگ است. آنها میزان آب مصرفی را در مکعب ها نشان می دهند. هنگام خواندن، لازم است به اعداد سیاه نگاه کنید – مصرف آب در مکعب. در این مورد باید اعداد قرمز را نیز در نظر گرفت. حسابداری آنها برای گرد کردن نتیجه به بالا یا پایین ضروری است.

نحوه خواندن قرائت کنتور آب – مثال

اجازه دهید با استفاده از یک مثال توضیح دهیم که چه اعدادی باید از کنتور آب حذف شوند. فقط شمارنده های نصب شده 8 صفر را نشان می دهد، بعد از یک ماه قرائت ها افزایش می یابد و مثلاً تبدیل به 00012876 می شود. ابتدا باید به پنج رقم سیاه اول نگاه کنید، در مثال ما 00012 است و سپس به 3 رقم قرمز آخر – 876. اعداد به این معناست که در ماه 12 متر مکعب و 876 لیتر صرف شده است. فقط مکعب ها باید به شرکت آب تحویل داده شوند، بنابراین لیتر ما باید به مکعب گرد شود. در مورد ما، گرد شدن در جهت بزرگ رخ خواهد داد. یعنی هنگام انتقال شهادت، عدد 13 نشان داده می شود.

پس از گذشت یک ماه دیگر، کنتور آب قبلاً 00026113 را نشان می دهد. این اعداد نشان می دهد که 26 متر مکعب و 113 لیتر مصرف شده است که در این حالت گرد شده است. بنابراین، نتیجه 26 مکعب خواهد بود. در مرحله بعد، باید مقدار آبی را که قبلاً برای ماه گذشته پرداخت شده است از این رقم کم کنید. یعنی 13 را از 26 کم می کنیم و معلوم می شود در این ماه 13 متر مکعب آب مصرف شده است. لازم است چنین محاسبه ای ماهانه انجام شود. با تجزیه و تحلیل این مثال، می توانید به طور مستقل این سوال را حل کنید “چگونه خوانش های کنتور آب در آپارتمان را به درستی انجام دهیم”.

زمان خواندن کنتور آب

نحوه حذف قرائت کنتورهای آب قابل درک است. اکنون باید به این سؤال بپردازید – چه زمانی اندازه گیری کنتورهای آب را انجام دهید. طبق قوانین، Vodokanal نیاز به انتقال اطلاعات از کنتورها تا 27 هر ماه دارد. در صورت عدم ارائه قرائت، قبض آب به عنوان مقدار متوسط ​​مصرف آب در ماه های گذشته.

نحوه پر کردن قرائت کنتور آب

نه تنها خواندن صحیح، بلکه پر کردن صحیح آنها نیز مهم است. فقط داده های فعلی باید وارد شوند. اگر داده ها از آپارتمان مشترک، سپس فقط یک حساب در فرم نشان داده شده است. متعاقباً بر تعداد افرادی که در آپارتمان ثبت نام کرده اند تقسیم می شود.

چگونه قرائت کنتور آب را بنویسیم؟

فرم باید به درستی پر شود، اعداد و حروف را به وضوح بیان کنید. در صورتی که مدارک به صورت ناخوانا پر شده باشد یا ورودی ها فراتر از محدوده باشد، فرم تکمیل شده فاقد اعتبار تلقی می شود. در این صورت باید طبق استانداردهای متوسط ​​هزینه پرداخت کنید.

نحوه انتقال صحیح قرائت کنتور آب

روش های مختلفی برای انتقال قرائت کنتور آب وجود دارد:

با تلفن

همراه با مدرک به اداره مسکن

از طریق اینترنت.

چگونه می توان قرائت کنتور آب را با تلفن منتقل کرد؟ برای این کار با اداره مسکن خود تماس بگیرید. شماره تلفن مرجع روی رسید قید شده است. هنگام انتقال شهادت به این روش، باید نه تنها داده های گرفته شده، بلکه آدرس خود و نام مالک را نیز ارائه دهید.

برای انتقال قرائت های گرفته شدهراه دوم این است که فرم تکمیل شده را به اداره مسکن آورده و در جعبه مخصوص قرار دهید. بسیار مهم است که فرم به طور واضح و صحیح پر شود.

قرائت کنتور آب را از چه اعدادی وارد کنیم؟ هنگام انتقال قرائت ها به این روش، لازم است قرائت فعلی کنتورها را نشان دهید. تفاوت معمولاً به طور خودکار محاسبه می شود. اگر اعداد خیلی بزرگ هستند، عمل را لغو کنید، صحت ورودی را بررسی کنید و دوباره امتحان کنید.

تایید لوله کشی

مدتها قبل از خواندن کنتورهای آب در ماه جدید، توصیه می شود لوله کشی موجود را از نظر نشت آب به طور کامل بررسی کنید. تشخیص به موقع نشتی از هزینه های غیر ضروری جلوگیری می کند.

ساده ترین راه تماشای پیشخوان است. اگر چرخ کنتور آب در جای خود باشد، تمام تجهیزات به درستی کار می کنند. اگر آب در جایی استفاده نمی شود و کنتور آب همچنان به کار خود ادامه می دهد، ممکن است نشان دهنده نقص لوله کشی باشد.

آیا تمام تجهیزات را بررسی کرده اید و هیچ ایرادی پیدا نکرده اید، اما قرائت کنتور هنوز در شک است؟ در این صورت یک راه آسان برای بررسی عملکرد پیشخوان وجود دارد. برای آزمایش فقط به یک تابه 20 لیتری نیاز دارید. قبل از شروع آزمایش، قرائت کنتور را به خاطر بسپارید، سپس ظرف را پنج بار پر کنید. بنابراین شما دقیقا 100 لیتر آب مصرف می کنید. اکنون فقط خواندن از شمارنده باقی مانده است. اگر اختلاف بیشتر یا کمتر از 100 باشد، باید برای خرابی دستگاه با مرجع مربوطه تماس بگیرید.

برای اینکه در خانه همیشه آب سرد و گرم وجود داشته باشد و قبوض شما را شوکه نکند، حتما به یاد داشته باشید که قرائت مصرف را هر ماه به مراجع مربوطه منتقل کنید. همچنین باید به طور مرتب تمام لوله کشی ها و کنتورهای آب را از نظر قابلیت سرویس بررسی کنید. به عنوان یادآوری، توصیه می شود تقویمی داشته باشید که در آن هر ماه روز مطالعه را مشخص کنید.

دستورالعمل

مقدار اولیه را روی کنتورهای سرد و گرم ثبت کنید اب. اگر فقط آنها را تنظیم کنید، مقدار آن صفر می شود. در هر صورت این داده ها را برای کنترل به سازمان مدیریت گزارش دهید.

بعد از یک ماه دوباره به قرائت ها نگاه کنید و به سازمان مدیریت هم گزارش دهید. تفاوت را با کم کردن مقادیر قدیمی از مقادیر جدید محاسبه کنید.

تعرفه های پرداخت آب را دریابید. لطفاً توجه داشته باشید که نرخ ها هر سال تغییر می کنند و بر اساس شهر محل زندگی شما تعیین می شوند. آنها را در سایت مدیریت شهری جستجو کنید یا فقط با سازمان مدیریت تماس بگیرید و از آنها بپرسید.

ضرب دریافت شده مصرفداغ ابو تعرفه برای آب گرم. این مبلغی است که باید برای آب گرم در ماه جاری پرداخت کنید. همین کار را با آب سردو متوجه شوید که چقدر برای آن هزینه خواهید کرد.

لطفا توجه داشته باشید که برخی از شهرها دارای حداقل حجم هستند ابکه قابل پرداخت است. در این مورد، حتی اگر شما مصرفبیضی ابکمتر از این حداقل مثلاً 5 لیتر با حداقل 1 مس. متر، شما به هر حال برای یک متر مکعب کامل پرداخت خواهید کرد. اما ماه آینده این اضافه پرداختی لحاظ می شود و شما کمتر پرداخت می کنید (به نوعی آب را پیش پرداخت می کنید).

لطفاً توجه داشته باشید که اگر به آنجا بروید یا به سادگی تماس را فراموش کنید، شمارنده های شما به طور خودکار خراب در نظر گرفته می شوند. وقتی کسی با تقاضای پرداخت هزینه آب طبق تعرفه نزد شما می آید نترسید – قبض را پرداخت کنید. در آینده، زمانی که داده ها را از باجه ها ادامه دهید، یک محاسبه مجدد انجام می شود و این پول به پیش پرداخت ماه آینده تبدیل می شود.

توجه داشته باشید

اگر یک متر مشترک در خانه یا ورودی وجود داشته باشد، قرائت آن بر تعداد ساکنان ثبت نام شده، منهای آن آپارتمان هایی که در آن وجود دارد، تقسیم می شود. شمارنده های فردی. ضمناً هزینه آب برای نیازهای عمومی (آبیاری گلزارها، شستشوی کف در ورودی و …) به صورت جداگانه کسر می شود.

مشاوره مفید

در صورتی که مصرف آب به ازای هر نفر در ماه بیش از 11 متر مکعب باشد. متر (که از نظر فیزیکی غیرممکن است)، به احتمال زیاد کنتور معیوب است یا به طور غیرقانونی به منبع آب متصل شده است. با شرکت مدیریت تماس بگیرید.

مقاله مرتبط

کنتورهای آب چگونه حساب می شوند؟

همه می دانند که ذخایر آب شیرین ابقابل استفاده محدود هستند و تمایل به کاهش دارند. دانشمندان آلمانی ارقام تکان دهنده ای را ذکر کرده اند که نشان می دهد هر فرد بیش از 80 درصد از زندگی خود را خرج می کند. ابهدر رفته برای حفظ چنین منبع ارزشمندی، همه باید تمام تلاش خود را انجام دهند. اگر می دانید چگونه کاهش دهید اب، پس شما قبلاً اولین قدم را به سمت طبیعت برداشته اید.

شما نیاز خواهید داشت

– تجهیزات لوله کشی با کاهش مصرف آب؛

– ماشین لباسشویی با مصرف آب مقرون به صرفه

– ماشین ظرفشویی

دستورالعمل

پست قبلی

کنتور آب چیست؟

پست بعدی

تأثیر نصب کنتورهای هوشمند آب بر روی چاه های کشاورزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

تاثیرات مصرف هوشمند آب در ساختمان‌ها

سلام، ثبت نام کنید
و به نیرو ارکان کارون متصل شوید!

اولین کسی باشید که از آخرین روندهای ما مطلع می شود

سبد خرید
ورود

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید