ارسال رایگان محصولات بالای 250 هزارتومان و بیشتر
پشتبانی:

021-88596812

پشتبانی:

09919564001

کنتور‌های مکانیکی آب

کنتور‌های مکانیکی آب

کنتور‌های مکانیکی آب با ارتباطات الکترونیکی در ۲۰ سال گذشته وارد بازار شده‌اند. با استفاده از متر مکانیکی به عنوان پایه و با افزودن انواع مختلف سنسور‌های سیگنال الکترونیکی، این نوع کنتور اکنون می‌تواند نیاز‌های اطلاعاتی و مدیریتی معمولی را برآورده کند.

کنتورمکانیکی آب

کنتورمکانیکی آب

در حال حاضر آن‌ها جایگزینی برای کنتور‌های مکانیکی آب ساده هستند، اما از آنجایی که اساس هنوز مکانیکی است، هیچ تغییری در جنبه اندازه‌گیری وجود ندارد. علاوه بر این، با افزودن قطعات الکترونیکی، این‌ها نه تنها نیاز به محافظت دارند، بلکه احتمال ناپایداری محصول را نیز افزایش می‌دهند.

برای اکثر این نوع کنتور‌ها، قرائت‌های الکترونیکی و خوانش‌های مکانیکی با هم وجود دارند و احتمال ناهماهنگی بین این دو قرائت منجر به مشکلات حل و فصل می‌شود. بنابراین، عقب ماندگی در توسعه فناوری مشخص می‌کند که این هنوز یک محصول انتقالی است.

کنتور آب الکترونیکی نوعی ابزار است که بر اساس اصول مختلف اندازه‌گیری جدید و کاملاً الکترونیکی می‌باشد. این اصول اندازه‌گیری شامل اندازه‌گیری سیال، اندازه‌گیری الکترومغناطیسی و اندازه‌گیری اولتراسونیک و غیره است.

روش سیال روشی برای استنتاج حجم سیال با استفاده از اثر کواندا است که در آن یک فرکانس نوسان متناسب با سرعت سیال در مسیر سیال با ساختاری خاص ایجاد می‌شود.

متر‌های با این اصل اندازه‌گیری از مزیت دامنه اندازه‌گیری گسترده و دقت بالا در نرخ جریان کم برخوردار هستند و امکان اندازه‌گیری هوا نیز وجود ندارد. علاوه بر این دستگاه کاملاً الکترونیکی بوده و قابلیت ارتباط از راه دور را نیز دارد.

روش الکترومغناطیسی روشی برای استنتاج حجم سیال با استفاده از نیروی محرکه القایی تولید شده توسط سیال در جریان میدان مغناطیسی است که متناسب با سرعت سیال است.

عموماً در مقایسه با کنتور‌های مکانیکی، دقت اندازه‌گیری کنتور‌های الکترونیکی بسیار بالاتر است و همین امر باعث می‌شود تا نیاز‌های اطلاعاتی مورد نظر را راحت‌تر درک کرده و روش‌های بهتری برای شبکه‌سازی و اتوماسیون ارائه دهد.

با توسعه فناوری الکترونیکی، کنتور‌های الکترونیکی آب که عمدتاً با باتری کار می‌کنند نیز بالغ‌تر می‌شوند و مطمئناً با فشار تولیدکنندگان جهانی متر برق حرفه‌ای تبدیل به بخشی از زندگی روزمره خواهند شد. می‌توان پیش‌بینی کرد که طی ۱۰ تا ۲۰ سال آینده یا حتی در مدت زمان کوتاه‌تری، کنتور‌های آب کاملاً الکترونیکی جایگزین کنتور‌های آب مکانیکی و آن کنتور‌های آب مکانیکی با ارتباطات الکترونیکی شوند.

میدان کنتور انرژی، الکترونیزه شدن کامل را محقق کرده و به فاز «شبکه هوشمند برق» می‌رسد. از این طریق می‌توان به جمع‌آوری اطلاعات و کنترل داده‌های مصرف برق دست یافت. علاوه بر این، می‌توان داده‌های مؤثری را برای استفاده دوم ارائه کرد تا در نهایت تخصیص و استفاده معقول از برق را تحقق بخشد و به کاهش بحران انرژی کمک کند.

ما معتقدیم که در آینده، میدان کنتور آب به طور مشابه الکترونیکی خواهد شد و \”شبکه هوشمند آب\” به وجود خواهد آمد که ابزار مهمی برای حل و فصل منابع آب و کاهش بحران منابع آب است.

پست قبلی

قطعات کنتور آب

پست بعدی

کنتور‌های هوشمند آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

تاثیرات مصرف هوشمند آب در ساختمان‌ها

سلام، ثبت نام کنید
و به نیرو ارکان کارون متصل شوید!

اولین کسی باشید که از آخرین روندهای ما مطلع می شود

سبد خرید
ورود

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید