ارسال رایگان محصولات بالای 250 هزارتومان و بیشتر
پشتبانی:

021-88596812

پشتبانی:

09919564001

قطعات کنتور آب

قطعات کنتور آب

 

شرکت‌های آب شهری یا خصوصی هنگام اتصال خانه‌ها به منابع آب خود کنتور نصب می‌کنند. کنتور آب مقدار آب مصرفی خانوار را ثبت می‌کند و آن را با گالن یا فوت مکعب اندازه‌گیری می‌کند.

هنگامی که شرکت برق کنتور را می‌خواند، مقدار آب مصرفی از آخرین قرائت محاسبه می‌شود و مبنای قبض آب خانگی است. دو نوع اصلی کنتور‌های آب خانگی وجود دارد: مدل‌های آنالوگ، که در آن یک شمارنده مکانیکی میزان مصرف آب را پیگیری می‌کند، و مدل‌های الکترونیکی.

قطعات کنتور آب به شرح زیر است:

مورد اصلی

مورد اصلی محفظه‌ای است که شامل تمام قسمت‌های دیگر است. یک سر کیس به خط آبی که وارد خانه می‌شود و سر دیگر به لوله اولیه آب خانگی متصل است. واحد‌ها معمولاً از برنز ریخته‌گری ساخته شده‌اند که بسیار مقاوم در برابر زنگ زدگی است.

کاور و واشر

در بالای کیس اصلی یک واشر قرار دارد که بین کیس قوطی مجموعه پوشش مهر و موم ایجاد می‌کند. روکش کنتور معمولاً از همان جنس بدنه اصلی یعنی برنز ریخته‌گری ساخته می‌شود. قسمت بالای کاور لولایی است.

روکش پیچ و واشر

روکش کیس اصلی با پیچ و واشر روی کیس اصلی محکم می‌شود. بیشتر آن‌ها از مواد مقاوم در برابر زنگ زدگی مانند برنز یا فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند.

کار‌های درونی

در داخل کیس اصلی قسمت‌هایی قرار دارند که میزان آب ورودی به خانه را کنترل و اندازه‌گیری می‌کنند. آن‌ها از مجموعه اندازه‌گیری، یک صافی و یک مهر و موم حلقه O تشکیل شده‌اند.

رجیستر‌های آنالوگ

رجیستر در بالای مجموعه اندازه‌گیری قرار دارد. این قسمتی است که میزان مصرف آب را ثبت می‌کند. یک رجیستر آنالوگ مکانیکی بسیار شبیه کیلومترشمار ماشین شما است که مایل‌هایی را که طی کرده‌اید اندازه‌گیری می‌کند. در برخی از جوامع، صاحبان خانه هر ۹۰ روز کنتور خود را می‌خوانند و قرائت کنتور را به شرکت آب ارسال می‌کنند.

قطعات الکترونیکی

کنتور‌های آب جدیدتر فاقد قطعات متحرک هستند. در عوض، آن‌ها یک حسگر مغناطیسی ارتعاشی را در داخل محفظه کنتور نصب کرده‌اند که سیگنال‌های الکترونیکی را مستقیماً به اپراتور سیستم آب می‌فرستد. این فناوری صاحبان خانه را از خواندن کنتور‌های خود ر‌ها می‌کند و به شرکت امکان می‌دهد مصرف آب را با سرعت و دقت بیشتری محاسبه کند.

درپوش قطره‌ای

شرکت‌های آب شهری یا خصوصی هنگام اتصال خانه‌ها به منابع آب خود کنتور نصب می‌کنند.

در بالای کیس اصلی یک واشر قرار دارد که بین کیس قوطی مجموعه پوشش مهر و موم ایجاد می‌کند.

این قسمتی است که میزان مصرف آب را ثبت می‌کند.

در برخی از جوامع، صاحبان خانه هر ۹۰ روز کنتور خود را می‌خوانند و قرائت کنتور را به شرکت آب ارسال می‌کنند.

کنتور‌های آب جدیدتر فاقد قطعات متحرک هستند.

 

پست قبلی

کنتور آب آپارتمانی

پست بعدی

کنتور‌های مکانیکی آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

تاثیرات مصرف هوشمند آب در ساختمان‌ها

سلام، ثبت نام کنید
و به نیرو ارکان کارون متصل شوید!

اولین کسی باشید که از آخرین روندهای ما مطلع می شود

سبد خرید
ورود

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید