ارسال رایگان محصولات بالای 250 هزارتومان و بیشتر
پشتبانی:

021-88596812

پشتبانی:

09919564001

کنتور‌های هوشمند آب

کنتور‌های هوشمند آب

مصرف‌کنندگان امروزی می‌توانند میزان مصرف برق و آب خود را بررسی کنند، قبض‌های خود را بپردازند و خدمات برق خود را از طریق تلفن هوشمند کنترل کنند. در حالی که افراد و شهرداری‌ها قبلاً به این فناوری متکی شده‌اند، کنتور‌های آب هوشمند که دسترسی به داده‌های زمان واقعی در مورد مصرف آب را فراهم می‌کنند، به دلیل پیشرفت در علم مواد و ساخت، یک پیشرفت نسبتاً جدید است.

از آنجایی که اجرای کنتور‌های هوشمند آب در سراسر جهان در حال افزایش است، سازندگان دریافته‌اند که مجموعه پلاستیک‌های تخصصی Solvay برای جایگزینی فلز می‌تواند زمان تولید را کاهش دهد، هزینه‌ها را کاهش دهد و یک کنتور آب هوشمند با عملکرد بالاتر تولید کند.

کنتورهای هوشمند آب

کنتورهای هوشمند آب

 

کنتور‌های هوشمند آب چیست؟

کنتور‌های هوشمند آب دستگاه‌هایی هستند که میزان مصرف آب را از مصرف‌کننده به ارائه‌دهنده اندازه‌گیری می‌کنند تا مدیریت آب و صورت‌حساب مناسب را تسهیل کنند. این کنتور‌ها مجهز به یک واحد محاسبات الکترونیکی یا ECU هستند که ارتباط بین کنتور و تأمین‌کننده را تسهیل می‌کند.

برخلاف کنتور‌های آب مکانیکی، کنتور‌های هوشمند مصرف آب را از طریق فناوری‌هایی مانند خوانش‌های اولتراسونیک یا الکترومغناطیسی که اندازه‌گیری‌های دقیق‌تری را ارائه می‌دهند، ردیابی می‌کنند. اگرچه این کنتور‌های آب پیشرفته‌تر را می‌توان با فلزاتی که به طور سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند مانند برنج یا مس تولید کرد، بسیاری از سازندگان OEM به پلیمر‌های ویژه برای سیستم‌های مدیریت آب برای جایگزینی فلزات و ارتقای سبک‌وزن و افزایش دوام متکی هستند.

 

چرا نیاز به کنتور‌های هوشمند آب وجود دارد؟

اگرچه کنتور‌های آب مکانیکی سنتی در طول سال‌ها عملکرد مناسبی داشته‌اند، اما مصرف‌کنندگان و سازندگان انتظار بیشتری از دستگاه‌های مدیریت آب دارند. از نگرانی‌های پایداری و بازیافت گرفته تا نیاز به اندازه‌گیری دقیق‌تر، کنتور‌های هوشمند آب در حال بهبود زندگی در سراسر جهان هستند. در آفریقا و خاورمیانه، کنتور‌های هوشمند آب به رفع نگرانی‌های کمبود آب کمک می‌کنند، در حالی که در آسیا، این دستگاه‌های هوشمند می‌توانند در طیف وسیعی از محیط‌های مصرف نهایی مورد استفاده قرار گیرند.

در تمام نقاط دنیا کنتور‌های هوشمند آب، شناسایی نشتی‌ها و اندازه‌گیری دقیق آب را برای شهرداری‌ها آسان می‌کند. علاوه بر این، این دستگاه‌های پیشرفته با اجازه دادن به افراد برای ردیابی دقیق‌تر مصرف آب و اطمینان از صورت‌حساب دقیق، برای مصرف‌کنندگان مفید هستند. کنتور‌های آب هوشمند ساخته شده با موادی مانند ترموپلاستیک به سازندگان OEM اجازه می‌دهد تا با بازیافت این دستگاه‌ها در پایان عمر مفید خود، پایداری را ارتقا دهند.

 

 

سازندگان کنتور آب هوشمند به چه چیزی نیاز دارند؟

سازندگان کنتور‌های آب هوشمند امروزی برای جایگزینی فلز و ایجاد سیستم‌های مدیریت آب با ماندگاری و عملکرد بالاتر، به مواد پیشرفته متکی هستند. پلیمر‌های ویژه برای کنتور‌های آب هوشمند طیف وسیعی از مزایا را در خصوص ویژگی‌های تولید و عملکرد ارائه می‌دهند. این مواد مهندسی شده خاص را می‌توان با قالب‌گیری تزریقی تولید کرد که فرآیند‌های تولید را ساده می‌کند. علاوه بر این، پلیمر‌های ویژه برای اجزای کنتور آب مقاومت بهتری در برابر پیری اکسیداتیو، مقاومت در برابر خوردگی عالی، استحکام برتر و مزایای سبک وزن دارند. این ویژگی‌های عملکردی در تولید کنتور‌های آب هوشمند ضروری است، زیرا این دستگاه‌ها باید استحکام و عملکرد خود را در طول عمر مفید خود حفظ کنند و در عین حال از یکپارچگی ECU محافظت کنند.

 

Solvay طیف وسیعی از پلیمر‌های ویژه را برای کنتور‌های آب ارائه می‌دهد که برای ارائه عملکرد و دوام فوق‌العاده در همه محیط‌ها طراحی شده‌اند. برای کنتور‌های هوشمند آب که در تماس با آب بسیار داغ هستند، Ryton® PPS پایداری ابعادی و مقاومت شیمیایی فوق‌العاده را تضمین می‌کند. تولیدکنندگان برای حفظ انعطاف‌پذیری طراحی در شدیدترین کاربرد‌ها به این سولفید پلی‌فنیلن تکیه می‌کنند، زیرا این ترموپلاستیک ویسکوزیته پایینی از خود نشان می‌دهد که آن را برای تزریق به قطعات جدار نازک مناسب می‌کند.

 

سیستم‌های مدیریت آب با قرار گرفتن متناوب در معرض آب کلردار داغ را می‌توان با Amodel® PPA Solvay توسعه داد تا عملکردی برتر از پلی آمید‌های معمولی را تضمین کند. این پلی فتالامید کاهش جذب رطوبت، مقاومت عالی در برابر خزش و خستگی و ثبات ابعادی بالاتر را در مقایسه با پلاستیک‌های معمولی ارائه می‌دهد.

تولیدکنندگان که برای پر کردن شکاف عملکرد هزینه بین PA۶۶ و پلی‌فتالامید‌های با کارایی بالاتر طراحی شده‌اند، می‌توانند به Omnix® HPPA نیز وابسته باشند، زیرا پایداری ابعادی عالی، تاب خوردگی کم و مقاومت شیمیایی خوب را نشان می‌دهد و در عین حال از ساخت مقرون‌به‌صرفه اطمینان می‌دهد. این پلی آمید با کارایی بالا برای اجرا در محیط‌های آب سرد از ۲۰ درجه سانتی گراد تا ۴۰ درجه سانتی گراد طراحی شده است. علاوه بر این، هر یک از این محصولات با استاندارد‌های سختگیرانه بین‌المللی برای آب آشامیدنی، از جمله NSF۶۱، W۲۷۰، DVGW، KTW، ACS و WRAS مطابقت دارند، بنابراین سازندگان می‌توانند از ایمنی اجزای کنتور آب خود اطمینان داشته باشند.

 

کنتورهای آب نیرو ارکان کارون علاوه بر کیفیت و تاییدیه های داخلی و خارجی از نظر متریال و نوع ساخت پیشرفته کنتورهای آب بهترین نوع کنتور هستند.

 

پست قبلی

کنتور‌های مکانیکی آب

پست بعدی

راهنمای خرید کنتور آب هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

تاثیرات مصرف هوشمند آب در ساختمان‌ها

سلام، ثبت نام کنید
و به نیرو ارکان کارون متصل شوید!

اولین کسی باشید که از آخرین روندهای ما مطلع می شود

سبد خرید
ورود

برای امنیت، استفاده از سرویس Turnstile CloudFlare مورد نیاز است که مشمول سیاست حفظ حریم خصوصی CloudFlare و شرایط استفاده است.

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید